الأحد، أبريل ٠٨، ٢٠٠٧

موقف .. الله لا يعيده


هاحكيكم على الموقف بقى حصللى النهاردة .. بس بلاش ضحك
من فترة قريت كلام حلو أوىىىى عن فيلم " فى شقة مصر الجديدة " فى بلوج عاشوريات و بجد الكلام شدنى جدا ..
عجبنى كمان الكلام اللى اتقال على الفيلم سواء على النت أو فى الجرانين ..
و الأفيش كمان كان عاجبنى أوى .. قلت هادخله يعنى هادخله - بأمر الله طبعا

استغليت الفرصة النهاردة و انا فى الجامعة و قلت إيه .. أطلع بدرى و ادخل الفيلم
لأنى ماينفعشى - أو يعنى مش هاعرف أدخل الفيلم بليل لأنى بارجع من الورشة مش قادر أشيل نفسى .. و مش شايف قدامى ..

روحت السينما الساعة 10 - الصبح -.. الراجل ابن الرخمة اللى هناك قاللى العرض ها يبدأ الساعة 11

لما قاللى العرض الساعة 11 رجعت الجامعة تانى - السينما جنب الجامعة - و قعدت لغاية الساعة ماجت 11 الا ربع رحت طالع على السينما

المهم دخلت قعدت فى كافيتيريا السينما .. شربت كان و باكو بسكويت .. بيتجابوا من بره ب أربعة جنيه .. جبتهم بستة جنيه و الله من الجامعه

قصدى من السينما

المهم كنت دافع خمسين جنيه للراجل بتاع الكافيتيريا علشان انا مش معايا فكة .. قاللى استنى هاحجزلك من الباقى و كده .. قلتله ماشى

فضلت قاعد مستنى ..قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى - زهقتوا ولا لسه ؟- قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى..قاعد مستنى

و لا الفيلم عايز يبدأ و لا الراجل- بتاع الكافيتيريا - اللى قاللى هاحجزلك حجزلى

المهم قمت قلتله يا عم انا قاعد بقالى يجى نص ساعة و الساعة بقت 11 و ربع و لسه مافيش فيلم ولا يحزنون .. قاللى معلش و اله ماحدش عايز يدخل الفيلم دا غيرك و مش ها ينفع نعرض الفيلم علشان نفر واحد يعنى .. قلتله يعنى إيه ..؟ راح مطلعلى الباقى - 44 جنيه - من جيبه " كان مجهزهم " و قاللى معلش تعالى حفلة الساعة واحدة
طبعا كلكم ها تفطسوا من الضحك .. مش كده ..؟
بس لو حد فيكم كان مكانى كان ها يفطس من الإحراج
اه و الله

هناك تعليقان (٢):

قصاقيص يقول...

انا اكيد لو مكانك كنت هفطس لسبب تالت..........الغيظ
فكرتني بمرة كنت بقطع تذاكر في نفس السينما القتمة دي برضه وفوجئت يومها إن شباك تذاكرفيلم تافه جدا كان
complete
وناس واقفه برة متضايقة علشان مالحقوش الحفلة دي ومضطرين يستنوا للحفلة التانية عشانه
وأحنا كنا 19 واحد بس فس قاعة عرض "ملاكي إسكندرية"0
واللي علي ماكنة العرض كان هينفجر علشان بيعرض مخصوص لأقل من 20 فرد

الاسطى يقول...

بتحصل فى أحسن العائلات . و الله العظيم النهاردة كنت باتفرج على انا مش معاهم كنا انا و اتنين صحابى قدام
و واحد كمان ورانا
وواحد و مراته وراه
ووراهم ولد و بنتين
بس
عديهم كده
تسع بنى آدمين بس
بس