الأربعاء، مارس ٢٦، ٢٠٠٨

مفاجأة



حد فيكم سمع فى الفترة اللى فاتت دى عن " أول مأذونة فى مصر و العالم العربى " و الضجة اللى حصلت بعد الموضوع دا و الجدال و المعارضة و الموافقة من جهات كتيرة ..
و البرامج اللى اتعملت على الموضوع دا و الأخبار اللى اتنشرت فى الجرايد عن " أمل سليمان عفيفى " أول مأذونة فى مصر .. و الحوارات و الحاجات دى كلها ..
انا كنت باسمع الكلام دا كله و باطنشه زى ماباطنش حاجات كتيرة باسمعها و بتعدى عليا يوميا ..
لكن النهاردة الصبح .. و انا شغال فى الورشة لقيت راجل إسمه عم سليمان - دا يبقى إبن عم أبويا .. يعنى عمى أنا .. بس إحنا علاقتنا بيه مش قوية أوى يعنى لكن انا أعرفه و أعرف ولاده و بنتقابل و بنتكلم عادى ..
المهم لقيته نازل من عربيته و بيسلم على بابا و بعدين فى وسط الكلام سمعته بيقوللـه .. أمل بنتى رايحة لبنان بكرة هاتعمل حوار ..
انا مارضيتشى أتدخل فى الموضوع و قلت إيه الراجل أبو دم تقيل دا هو احنا مال أهلنا ماتروح لبنان و لا تروح جوانتانامو حتى ...
المهم لما هو مشى سألت بابا هى بنته رايحة لبنان تعمل حوار ازاى يعنى هى صحفية ..؟
قاللى لأ يا ابنى انت ما سمعتش عن " أمل سليمان عفيفى " أول مأذونة فى مصر .. دى مشهورة أوى انت ازاى مش عارفها ..؟
انا بلمت .. قلتله أيوة أنا أسمع الإسم دا و اعرف ان دى أول مأذونة فى مصر بس ماعرفشى إنها تبقى بنت عمى ..
قاللى أديك عرفت يا سيدى ..
جيت هنا على النت دلوقتى و عملت بحث على جوجل عن أول مأذونة فى مصر و طلعتلى الصور اللى فوق دى ..و لقيتها هى فعلا امل بنت عمى ..
يخرب بيت عقلك
من ساعتها و انا مستغرب إزاى انا ماعرفشى يعنى .. هو الموضوع ممكن يكون مش مهم أوى لكن أنا حبيت احكيه لانى بجد متفاجىء شوية ..بس .. طولت عليكم ..؟
سلام


ليست هناك تعليقات: