السبت، مارس ١٥، ٢٠٠٨

اللامعقول

اللامعقول ..
أن أسهب دوما فى شعرى ..
كى أرسم عمرا فارقنى ..
أو أنسج حلما ورديا .. لغد مجهول ..
الواقع حى يتنفس ..
و الهوة خلفى و أمامى ..
و أنا كالأعمى .. أتحسس ..
لا أبصر إلا أحلامى ..
يا دهر ..
يا دهر لم الحب تولى ..
و تولت عنى عاشقتى ..
بارقة الأمل تنادينى ..
ماعدت أصدق بارقتى ..
جربت الحب .. فأثكلنى ..
و عشقت الحلم .. فأردانى ..
و عنيت بقلب أهملنى ...
و استأصل زهرة بستانى ...
العمر يغادر و يغادر ..
و أنا كالنائم لا أدرى ..
مشغول بحبيب غادر .
.يجثم بالقهر على صدرى ..
سأبدد حلمى بالواقع ..
و أجدد بالصبر شبابى ..
إن كان لزلزالى تابع ..
لن يطرق أبدا أبوابى ..
فسأغلق أبوابى حتما ..
و أغيب دوما إحساسى ..
صبرا ياقلبى لا تجزع ..
لا ترأف بحبيب قاس
..لا تنشد حبا فى زمن
..قد ذابت فيه حكاياتى
..لا تسأل سببا ... صدقنى
..تعجز فى الرد إجاباتى ..

هناك ٤ تعليقات:

Ma 3lina يقول...

ما شاء الله
تسلم ايدك رائعة بجد

يالا انا اول تعليق :))

الاسطى يقول...

الصلاة عالنبى .. إيه النور دا .. و إيه التعليق المشجع دا .. تحياتىىىىى

هاني النجار يقول...

ايه الجمال ده يا أبو حميد
حلوة بجد
مش لأني بأحب أقرا لك
لكن لأنها حلوة فعلا
يلا شد حيلك وانطلق

الاسطى يقول...

أهلا يا عم المهاجر منورنى و النعمة ربنا يبارك فيك يارب و يكرمك على ردودك الحلوة المشجعة دى .. تحياتى ليك و انا عارف إنى مقصر أوى فى الزيارات عندك و التعليقات لكن سامحنى انا مش متفرغ نهائى ..