الجمعة، مايو ٢٥، ٢٠٠٧

سؤال

سؤال واحد بس .. واحد بس و الله مافيش غيره ..محيرنى و مخلينى مش عارف أعمل إيه ..؟
هو انتى راجعالى ليه ..؟ راجعة تانى بعد أربع شهور و أكتر تسألى عليا و تقولى عايزة أتكلم معاك ليه ..؟
راجعة تانى ليه بعد ما اتعودتى تبعدى و تعيشى من غيرى ..
و انا كمان اتعودت على بعدك و غيابك .. تقريبا نسيتك و أصبح عادى بالنسبالى أنزل الجامعة من غير ما أشوفك .. ما بقيتشى أفكر فيكى أبدا أبدا زى الأول ..
و كنت كمان نسيت - أو تناسيت - الذكريات الحلوة القديمة ..
عايزانى أرجع تانى أفكر و أقول ياترى أحوالها إيه ..؟ و عاملة إيه ..؟
هاتخلينى أرجع تانى أرن كل يوم على موبايلك مرة الصبح و مرة بليل و أستنى رنتك و لو مش رنيتى أقول مارنتشى ليه ..؟
راجعة تانى تقولى عايزاك ليه ..؟ إنتى مش خلاص حياتك إترسمت و إتشكلت كليا بعيد عنى .. مش خلاص عرفتى مصيرك و مستقبلك ها يبقى فين و مع مين ..؟ مش عرفتى حياتك ها يبقى شكلها إيه ..؟
راجعة تانى تسألى عليا و تقولى عايزاك ليه ..؟
حيرتينى أوى و خليتينى أرجع أفكر .. و لما ضبطت نفسى متلبس بالتفكير .. لومت نفسى أوى .. و لومتك إنتى كمان
انتى السبب .. كان يجرى إيه إنك - مهما كانت ظروفك و مشاكلك - تفضلى بعيد و تدورى على أى حد تانى غيرى يحل مشاكلك و تفضفضى معاه بكل اللى جواكى و كل اللى مزعلك ..
كان ها يجرى إيه يعنى لو فضلتى بعيد زى ما انتى ... و فضلت أنا فى حالى زى ما انا ..
ليه ترجعى تانى تحيرينى و ترجعينى أفكر و أنشغل .. انا ماكنتش عايز كده .. انا كنت فرحان أوى إنى نسيتك خلاص .. و كنت عارف إنى سايبك على الذكرى الحلوة و السيرة الطيبة .. ليه ترجعى تانى بس أنا مش كنت عايزك ترجعى تانى و الله
الله يجازيكى

ليست هناك تعليقات: