الأربعاء، أغسطس ٠٥، ٢٠٠٩

عدنا من تانى ... اربع سنين

كده يبقى فات أربع سنين ..

و انا لسه باتنفس حنين ..

لحاجات لا يمكن تتنسى ..

أيام ماكنا قريبين ..

أهمس بحب .. و تهمسى ..

كان الكلام اول ما يظهر فوق لسانى ..

بكل ذوق تتحمسى ..

وأفرح بإنك مؤمنة ..

إن اللى غير نظرتك للكون .. أنا

إن اللى دلك عالأمان ..

قاللك هنا ..

أربع سنين فاتت أوام ..

مالحقتش أتكلم و أقول كل الكلام ...

مالحقتش أغزل من خيوطك فرحتى ..

مالحقتش أرسم فوق شفايفك بسمتى ..

آه يا زمان ساخر .. سخيف

آه يا زمان جبار .. مخيف

آه لو تعود أيام زمان ..

أيام ماكان النوم خفيف ..

أيام ماكنا بنفترق تخاطيف ..

أيام ماكنا لقمتين فى رغيف ..

أيام ماكنا صفحتين فى كتاب ..

أيام ماكنا كلمتين فى جواب ..

انا كنت خيط من نور عيونك فى القلوب تاه و اترمى ..

انا كنت فيض من عطر روحك فى الفضا الواسع هما ..

انا كل حاجة فيا كانت مغرمة ..
انا قلبى كان عطشان هوى ..
لكن بسرعة الذكريات فاتت هوا ..
و لقيتنى عايش عاللى فات و سنيننا طارت فى الهوا ..
انا قلبى كان عصفور و عيونك انتى العش ..
العش كان من سعادة و فرح .. مش من قش
سكن هواكى فى روحى .. قش حزنى قش ..
و اما انتهت كل حاجة ... حلم عمرى كش ..
و بقيت وحيد ..
انده على الحلم البعيد .. مالاقى رد ...
وتفوت على القلب الحزين أصعب سنين ..
. وانا لسة فاكر كل شىء
وانا لسه تايه فى الطريق ...
و بنادى بردو ياللى كنتى قريبة ..
ياترى انتى فين ؟

ليست هناك تعليقات: